Anmälan för arrangörer

Här registrerar du din medverkan som arrangör under Arkeologidagen! Är du besökare är du välkommen utan anmälan, men se respektive arrangemang om antalet besökare är begränsat eller om föranmälan krävs.

Börja med att läsa igenom sidan Så anmäler du ett arrangemang innan du registrerar din anmälan.

Fält markerade med asterix (*) är obligatoriska. När du fyllt i allt och därefter klickat på ”Skicka” ska en bekräftelse visas på denna sida. Då vet du att ditt arrangemang är registrerat och har nått fram till oss.  Får du inte upp bekräftelsen visas istället ett felmeddelande med de fält som saknas i din anmälan.

OBS: Efter att du åtgärdat felmeddelandet behöver du återigen lägga till ev. bild eller bilaga.

Om du har frågor om din anmälan kontakta: arkeologidagen@raa.se.

När du anmäler dig till Arkeologidagen samlar Riksantikvarieämbetet in och behandlar dina personuppgifter.
Du har rätt att få veta vilka uppgifter som behandlats. Mer information finns på:
www.raa.se/gdpr


 

Avsnitt 1 - Om arrangemanget

Detta är fält som visas publikt på presentationssidan.

Ange en sammanfattning som snabbt ger en inblick i vad arrangemanget handlar om, och som blir den text som visas när man delar sidan på t ex Facebook. Håll det kort, gärna max ca tre rader eller 240 tecken med mellanslag.

Program

Ange med beskrivande ord några meningar med lite mer detaljer om vad som kan locka deltagarna att besöka arrangemanget och vad som kommer hända.
Etiketter *


Hålltider för programpunkter

Om du har tidssatta aktiviteter på programmet som du vill lyfta fram kan du fylla i hålltiderna här: Fyll i starttid, sluttid och beskrivning, klicka sedan knappen Lägg till. Upprepa för varje ny programpunkt så ser du dem i listan under.

I förekommande fall, ange viktiga detaljer såsom eventuell föranmälan, begränsat antal, särskild klädsel, entréavgifter (ordinarie), möjlighet till förtäring eller annan viktig information.

Besöka

Fungerar endast om en specifik gatuadress eller motsvarande anges.
Tänk på att alltid kontrollera att den angivna adressen finns tillgänglig på Google Maps.
Ange endast information som är nödvändig för att hitta. Till exempel vägvisning från tåg/busstation, samlingplats för platser som ej har gatuadress osv.

Beskriv så utförligt som möjligt tillgängligheten till arrangemanget. Går det att komma dit med rullstol, finns det toaletter, hur långt är det att gå från parkering, finns det många besvärliga trappor och så vidare. Finns det eventuella hjälpmedel?

Ange en webbsida (inkl http:// eller https://) där man direkt hittar mer information om arrangemanget.

Kontakt

Vem kan besökaren vända sig till för ytterligare information?
Ange en webbsida (inkl http:// eller https://).

Lägga till bild/bilaga

Eventuell bild visas överst på presentationssidan och bör vara minst 1500 pxl bred. Ange alltid fotograf och välj i listan vilken upphovsrätt (licens) som gäller. Vi prioriterar i första hand bilder utan upphovsrätt eller med så fri upphovsrätt som möjligt, dvs. licensen CC BY där bilden får användas fritt mot att man anger fotograf och källa. Läs mer om upphovsrätt här

Här finns möjlighet att ladda upp en pdf för arrangemanget, t ex om ni har en egen affisch eller ett programblad som ni vill lägga till på sidan. Annars lämna tomt.

Ange vad länken leder till, t ex "Program", "Affisch", "Karta" e d.

Avsnitt 2 - Om arrangören

Detta avsnitt är fält som är nödvändiga för uppföljning. Visas ej publikt.
Här anger du kontaktuppgifter för den är ansvarig för anmälan och kontaktperson för utvärdering efter arrangemanget.

  • Publicerad:
  • Uppdaterad:
  • Kategorier: Evenemang